28 Nisan 2022 Perşembe

SULEYMAN HILMI TUNAHAN KS EFENDI HAZRETLERININ YAZDIGI ELIF CUZUNUN BAZI HIKMET VE ESRARI


Elif cüzünün yedi sahife olmasında Kuranı kerime yedi günde geçileceğine işaret vardır. Yedi sayfa olmasının başka bir hikmeti Ümmül Kuran Fatiha-i şerife yedi ayettir. Kuranı kerim yedi kıraat ve yedi mana üzere nazil olmuştur. Haftanın günleri yedidir. Kuranı Kerimin yedi günde hatmedilmesi uygundur. Zira sahabe-i kiramdan gece ve gündüz iki defa hatmeden birine peygamberimiz (s.a.v) senede bir defa hatmetmesini emretmiş, daha fazlasına gücüm yeter deyince bir aya, sahabe ısrar etmiş, neticede bir haftaya kadar inmiş, daha fazlasına gücüm yeter diye ısrar etmesine rağmen daha azına müsaade etmemiştir. Bu cümleden olarak Hz. Osman (r.a) bunu usul olarak kabul etmiştir.
Elif cüzünün harflerinin beşer beşer yazılmasının hikmeti manevi âlemin beş letaife olmasından dolayıdır. Hz. Üstazımız “Kuranı kerim bu beş esrar üzere nazil oldu. Kuranı kerimi beşer ayet ezberleyenler katiyen unutmazlar. Hafızlar bu esrara vakıf olsalardı unutmazlardı” buyurmuşlardır.
Efendi hazretleri elif cüzünde hat usulünü, ayrıca bu usul ile hem mahareci huruf ve hemde hurufü hecayı öğretmiştir. Hurufu heca bir harfin hey’eti umumisiyle (sıfatı arıza ve lâzımeleriyle) mahrecinden çıkış şeklidir.
Hz. Üstazımızın cüze euzü-besmele ve rabbi yessir duasıyla başlamasının hikmeti talebelere bunların öğretilmesinin ehemmiyetini anlatmak içindir. Euzü 4 kelimedir ve 24 harftir. Bunu okuyan 24 saat şeytanın şerrinden muhafaza olunur. Besmelede ise 4 kelime 19 harf vardır. Şeytan aleyhillane cenabı Hakka senin kullarına 4 cihetten saldırıya geçeceğim deyince cenabı Hak kullara bu 4 ciheti kapatmak için besmeleyi ihsan etmiştir.
Hz. Üstazımız harflerden sonra sübhaneke den itibaren dua ve sureleri sırasıyla yazmakla hem dua ve sureleri hem de namazdaki sırasını öğretmiş oluyor. Daha sonra tesbih duası ayetül kürsi ve duadan evvel okunacak tehlil, tesbih, ve tamid duasının yazılması namazın tesbihat ve dua ile tamam olacağına işarettir. Kelime-i tevhidle İslam’ın, amentü ile de imanın şartları, daha sonra öğretilmiş oluyor. Amentü den evvel tecdidi iman sonra da Allah’ın sıfatı zatiyesi ve subütiyesi öğretilmekle imanı sahih ve nikâhı sahih elde edilmiş oluyor. Enbiya ayetleri nasıl dua edileceğini, sadakallahül azim de Kuran tilavetinden sonra bunu söylemenin vacib olduğuna işarettir.🤲🤲🤲

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

*EVLADA KUR’AN-I KERİM OKUTMANIN SEVABI* Bir gün biri Rasulallah’a sordu: -Ya Rasulallah! Bir kimse çocuğuna Kur’an-ı Kerim öğretse ya da öğrettirse, onun sevabı nedir? Rasulallah (s.a.v):

 *EVLADA KUR’AN-I KERİM OKUTMANIN SEVABI*  Bir gün biri Rasulallah’a sordu: -Ya Rasulallah! Bir kimse çocuğuna Kur’an-ı Kerim öğretse ya da ...