“Dünyâ hayâtı azdan daha azdır. Ona âşık olan, alçakların alçağıdır. O sihriyle bir topluluğu sağır ve kör eder. Böylece onlar ortalıkta şaşkın ve delîlsiz ortalıkta kalırlar.”
- Ana Sayfa
- "Nazar, deveyi kazana, insanı mezara sokar."
- Kabe'nin yapılışında ki taşlar,
- İSLAMİ YER MEKAN DAĞ MAĞARA FOTO
- Farz-ı ayn
- Umumi Meseleler Manevi Meseleler İtikadî Meseleler Rızık Meseleleri Güncel Meseleler Fıkhi Meseleler Şahsi Meseleler Eser Meseleleri Site Meseleleri Tarihi Meseleler
- Muhtasar İlmihal
- Halis ECE Hoca Efendi
- “Asıl olan söz dili değil, hal dilidir, konuşmaktan çok yaşamaktır. İnandığı gibi anlatmaktan ziyade inandığı gibi yaşamaktır…"
27 Nisan 2022 Çarşamba
BALDAKİ HİKMETLER Nahl Sûresi’nin 69. âyet-i kerîmesinde Allâhü Teâlâ, arıya şöyle ilhâm ettiğini beyan buyurmuştur (meâlen): “Sonra meyve (ve çiçek)lerin hepsinden ye de Rabb’inin (bal yapmakta) kolaylık gösterdiği yollara git. İçlerinden renkleri muhtelif bir şerbet çıkar, onda insanlar için bir şifa vardır. Şüphesiz ki, bunda tefekkür eden bir kavim için elbette bir ibret vardır.” Ashâb-ı Kirâm’dan bir zât, Resûlullah Efendimize (s.a.v.) gelerek “Yâ Resûlallah, kardeşimin karnı ağrıyor, (ne tavsiye buyurursunuz?)” dedi. “Ona bal (şerbeti) içir.” buyurdular. O da kardeşine bal içirdi. Fakat kardeşinin ağrısı geçmediği gibi bir de ishal oldu. Tekrar Efendimize (s.a.v.) geldi. Olanları anlattı. Efendimiz (s.a.v.) yine “Ona bal (şerbeti) içir.” buyurdular. Sahâbî gidip kardeşine ikinci defa bal içirdi. Yine aynı şey oldu. Gelip Resûlullâh’a (s.a.v.) “Yâ Resûlallah, içirdim ama fayda vermedi.” dedi. Resûlullah Efendimiz (s.a.v.) de “Git, ona tekrar bal içir. Şüphesiz, Allâhü Teâlâ, (onda insanlar için şifa vardır) sözünde doğrudur, kardeşinin karnı ise (bu husûsta) yalancı çıkmıştır.” buyurdular. Sahâbî gidip kardeşine tekrar bal içirince bu defa Allâh’ın izni ile şifâ buldu. Bal, insanların birçok hastalıkları için şifadır. Şifa olarak tek başına kullanılmakla birlikte şifalı birçok macunun da ana maddesidir. Ayrıca eskiden içecek ve ilaçlara tatlandırıcı olarak bal konulurdu. Hadîs-i şerîflerde bildirildiği üzere “Resûlullah Efendimiz (s.a.v.), tatlı şeyleri ve balı severdi.” Bal da tatlı olduğu hâlde ayrıca zikredilmesi onun kıymet ve meziyetine işaret içindir. Yine bu hadîs-i şerîften anlaşılıyor ki leziz ve tatlı yiyecekleri sevmek ve yemek, zühd ve takvâya muhalif değildir. Bir de insan, hem kendi yiyor hem de infâk ediyorsa hiç değildir. Resûlullah Efendimiz (s.a.v.) buyurmuşlardır ki: “Yeryüzünden (kıymet ve hakikati) ilk kaldırılacak olan nimet, baldır.” 23 Nisan 2022 Fazilet Takvimi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
*EVLADA KUR’AN-I KERİM OKUTMANIN SEVABI* Bir gün biri Rasulallah’a sordu: -Ya Rasulallah! Bir kimse çocuğuna Kur’an-ı Kerim öğretse ya da öğrettirse, onun sevabı nedir? Rasulallah (s.a.v):
*EVLADA KUR’AN-I KERİM OKUTMANIN SEVABI* Bir gün biri Rasulallah’a sordu: -Ya Rasulallah! Bir kimse çocuğuna Kur’an-ı Kerim öğretse ya da ...
-
SÜRMELİ GÖZLER Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem efendimiz bir hadis-i şerif de Yatacağınız zaman gözünüze ismit sürmesi sürün bu...
-
Sırat köprüsünden geçerken 7 yerde 7 soru Peygamber efendimiz “sallallahü aleyhi ve sellem”, (Sırat köprüsünde her Müslümana, imandan, nam...
-
Bir gün Hz Ali Efendimiz (r.a) ashab-ı suffe için teberru yaparken, bir evin kapısını çalıyor kapıya yaşlı bir kadın Sahabiye çıkıyor. Hz...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder